Als doorwinterde sales partner zijn onze mensen inzetbaar in elk aspect van het sales proces. Een belangrijke deel hiervan is prospectie en dagelijkse representatie. Dit houdt in dat we in naam van jouw organisatie op zoek gaan naar interessante prospects. Daarnaast vertegenwoordigen we de onderneming in het salesproces.
Waarom zou jij jouw bedrijf laten vertegenwoordigen?
Waarom zou je het niet zelf doen? Eigen mensen kennen toch meer van het bedrijf? Dat kan misschien wel waar zijn, maar representatie is meer dan dat. Klanten aanwerven en die relaties onderhouden vergt veel kennis en know-how. Onze mensen kennen dit proces van a tot z en kunnen deze expertise dus gemakkelijk inzetten voor jouw bedrijf. Lees meer over deze manier van werken in onze pagina over outsourcing.
Alles draait om leads. Het belang van een goede prospectie en een lijst met kwalitatieve prospects wordt wel eens over het hoofd gezien.
Prospectie
Prospectie is de basis van het salesproces en vaak de eerste stap. Dit wil echter niet zeggen dat het eenvoudig is. Wanneer je praat over je sales dan hoor je voortduren het woord ‘leads’ boven komen. Alles draait om leads. Het belang van een goede prospectie en een lijst met kwalitatieve prospects wordt wel eens over het hoofd gezien.
Prospects en leads, wat is het verschil?
Wat is nu juist het verschil tussen prospects en leads? Leads zijn personen waarvan duidelijk is dat ze enige interesse hebben in jouw product of dienst. Ze hebben vaak al een stap doorlopen, waardoor dit duidelijk werd. Prospects daarentegen, zijn personen waarvan die interesse nog niet geweten is, maar in aanmerking komen als potentiële klant. Dit doordat ze bijvoorbeeld aan het modelprofiel van jouw doelgroep voldoen.
Het spreekt dus voor zich dat er erg veel afhangt van het definiëren en bereiken van deze prospects. Enerzijds moet het juiste profiel gevonden worden. Belangrijk hier is dat alle personen op de lijst ook effectief een hoog potentieel hebben. Daarnaast is het ook belangrijk dat je weet hoe je prospects moet benaderen en aanspreken. Beide zaken horen uiteraard tot de basis skillset van elk van onze experten.

Sales Representatie
Eens de instroom van prospects goed loopt en deze met een sterke ratio omgezet kunnen worden in leads, is het nog niet voorbij. Kwalitatieve leads moeten nog omgezet worden in klanten. Eens klant moeten deze personen of organisaties goed opgevolgd en verzorgd worden. Ze moeten het gevoel hebben dat ze bij jou terecht kunnen met vragen of problemen, dat ze serieus genomen worden en dat ze geapprecieerd worden. Een goeie opvolging, representatie en communicatie is hierin dus onmisbaar. Deze stap in het proces is niet eenvoudig, de nodige know-how en stalen zenuwen zijn enorm belangrijk. Ook hiervoor zijn onze experten opgeleid.
Daarnaast kan representatie ook staan voor letterlijk het vertegenwoordigen van jouw onderneming. Bijvoorbeeld wanneer je op events en beurzen nood hebt aan een goed opgeleid sales team om het netwerk van jouw onderneming te gaan vergoten.